نقش رقابت در فرایند های یاددهی – یادگیری
تاریخ درج : [1394/08/01] [9:54:06 PM]
نقش رقابت در فرایند های یاددهی – یادگیری

خلاصه :

آموزش و پرورش مدارس تیزهوشان ، المپیادها و در نهایت کنکور را هدف قرار داده است ، برخی از موسسات آموزشی و انتشاراتی نیز به دلایل اقتصادی این امر را تبلیغ می کنند.


مشروح :

نقش رقابت در فرایند های یاددهی یادگیری


مصطفی کریمی


آموزش و پرورش مدارس تیزهوشان ، المپیادها و در نهایت کنکور را هدف قرار داده است ، برخی از موسسات آموزشی و انتشاراتی نیز به دلایل اقتصادی این امر را تبلیغ می کنند.

در دو قرن گذشته ، نظریه پردازان در مورد نقش رقابت در یادگیری ، نظریاتی ابراز داشتته اند .

به طور کلی رفتار گرایان و نو رفتارگرایان به نقش تقویت در یادگیری اهمیت می دهند. اما ساخت گرایان به رویداد های ذهنی مانند ادراک ، یادآوری ، استدلال و در کل عامل یادگیرنده (انسان ) اهمیت می دهند که به تغییر و تفسیر اطلاعات می پردازند

فرضیه ای که در اینجا مطرح شده است این است که در نظریه رشدگرایان ( به ویژه ژان پیاژه) رقابت در فرایند های یاددهی یادگیری نقش مثبتی ندارد.

پیاژه علاوه بر چهار عامل رشد به تعادل جویی و برتری تجارب فردی توجه دارد و معتقد است همکاری و تعامل شاگردان (یعنی مشارکت بجای رقابت ) باعث می شود کودک از خود محوری به سمت واقع گرایی برود و در واقع رقایت هیچ نقش تقویت کننده ای در فرآیند یاددهی  یادگیری ندارد.

 

 

منبع : مدیر سایت

.............................................

.............................................  نظرتان درباره چگونگی عملکرد وب سایت چیست؟



.............................................

بازدید از این صفحه : 1417 مرتبه

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به انجمن پژوهاش های آموزشی پویا می باشد.
طراحی و پیاده سازی : هست نما